Zawody sportowe najwyższej rangi muszą być widowiskiem z udziałem publiczności, zarówno tej bezpośrednio obserwującej zmagania sportowców, jak i tej, a może przede wszystkim tej zasiadającej przed ekranami telewizorów.
Współczesne środki przekazu gwałtownie zwiększają widownię. Wzrasta w tempie przyspieszonym międzynarodowy rynek reklam. Telewizja zarabia, ale i lepiej Płaci organizatorom imprez sportowych.
Rośnie ilość i jakość sprzętu gwarantującego wysoką jakość telewizyjnego przekazu. Produkcja widowisk sportowych jest jedną z najbardziej kosztownych, a używane technologie należą do najnowocześniejszych.
Nie można zapomnieć o emocjach związanych ze sportem. Tych właśnie przeżyć domaga się sportowe audytorium. Dla tej widowni rywalizacja sportowców musi być wielkim widowiskiem. Takie jest w stanie stworzyć jedynie telewizja, która posługując się wieloma środkami i narzędziami, tak kształtuje przekaz, że emocje są intensywniejsze i głębsze.
TELEWIZYJNA „PODSTAWÓWKA”
Kilkanaście dni temu w Warszawie spotkali się architekci nowej hali w Łodzi z reprezentującym TV Polsat realizatorem Tomaszem Machnowskim oraz szefem działu techniczno-logistycznego Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Europy 2009, Waldemarem Kobienią. Celem spotkania było dopracowanie szczegółów dotyczących technicznych wymagań telewizji oraz dostosowania ich do przepisów Europejskiej Konfederacji Piłki Siatkowej wobec nowej hali.
Jak się okazuje, technologiczna rewolucja, która w ostatnich latach miała miejsce w mediach elektronicznych, powoduje, że telewizja narzuca organizatorom i gospodarzom aren sportowych coraz wyższe i coraz liczniejsze wymagania.
Tradycyjnie musi znaleźć się miejsce dla wozów transmisyjnych i wozów pomocniczych. Niezmiennie sprawne działanie sprzętu możliwe jest tylko i wyłącznie, jeśli dostarczony zostanie prąd. Coraz większa liczba kamer używanych dla jak najpełniejszego oddania wydarzeń na boisku powoduje, że i coraz więcej miejsc „anektują” kamery. Przecież żaden człowiek na własne oczy nie zobaczy więcej i lepiej niż dziesiątki obiektywów kamer telewizyjnych. Kabiny komentatorskie wymagają określonego miejsca i wyposażenia. Organizatorzy muszą zagwarantować miejsca na studia. Wiele aspektów telewizyjnych trzeba uwzględnić przy budowie hali.
Zależność między telewizją a sportem jest przecież zrozumiała. Przekazanie niepowtarzalnej atmosfery z hali do telewidza, aby telewidz poczuł się tak, jakby tam był, aby również uczestniczył w wielkim widowisku sportowym, jest to możliwe nie tylko dzięki telewizji ale i hali, która umożliwi taki przekaz.
TELEWIZYJNY UNIWERSYTET
Telewizja Polsat jest głównym producentem sygnału telewizyjnego przyszłorocznych mistrzostw Europy. Mistrzostwa Starego Kontynentu Polsat nadawać będzie w technologii lub jak to woli w standardzie High Definition. HD pozwala na uzyskanie obrazu o bardzo wysokiej rozdzielczości, czyli mówiąc wprost o znakomitej jakości. Jeśli dodać, że dotychczasowy sygnał ma parametr 650 linii, to nowe wozy Polsatu nadają w najwyższym ze standardów HD - czyli 1080 linii. Nic jednak za darmo. Aby w pełni skorzystać z dobrodziejstwa nadawania w HD należy zagwarantować doskonałą ekspozycję obrazu, a to możliwe jest przy bardzo mocnym oświetleniu. Współczesne wymogi dotyczące oświetlenia obiektów sportowych są bardzo rygorystyczne. W przepisach zarówno CEV, jak i FIVB jest to jedno z zasadniczych kryteriów dopuszczenia hali do zawodów transmitowanych przez telewizję. Dotychczas większość hal homologowanych do zawodów międzynarodowych miały oświetlenie o natężeniu około 1500 luxów. Nowa hala w Łodzi, by spełnić standardy TV, będzie mieć 3000 luxów. Podobne natężenie będzie mieć po modernizacji katowicki Spodek i bydgoska Łuczniczka.
Naturalnie implikuje to kolejne zmiany w obiekcie. Większy pobór energii wymusza modernizację instalacji elektrycznej obiektów. Przy imprezach międzynarodowych niezbędna staje się klimatyzacja. Jedna zmiana technologiczna powoduje efekt domina. Najważniejszy jest jednak efekt końcowy, czyli komfort dla kibiców w hali i znakomity przekaz dla widzów przed ekranami telewizorów.
Hale w Łodzi, Katowicach, Bydgoszczy, Wrocławiu i TV Polsat taki komfort kibicom i widzom Mistrzostw Europy Kobiet 2009 z pewnością zagwarantują.
Sport wyczynowy żyje w symbiozie z telewizją. Profesjonalizacja sportowych widowisk telewizyjnych jest dziś kanonem, gdyż telewizja i sport wykreowały potężną dziedzinę gospodarczą, a w biznesie nie ma miejsca na amatorstwo.
Beata Piontek
Współczesne środki przekazu gwałtownie zwiększają widownię. Wzrasta w tempie przyspieszonym międzynarodowy rynek reklam. Telewizja zarabia, ale i lepiej Płaci organizatorom imprez sportowych.
Rośnie ilość i jakość sprzętu gwarantującego wysoką jakość telewizyjnego przekazu. Produkcja widowisk sportowych jest jedną z najbardziej kosztownych, a używane technologie należą do najnowocześniejszych.
Nie można zapomnieć o emocjach związanych ze sportem. Tych właśnie przeżyć domaga się sportowe audytorium. Dla tej widowni rywalizacja sportowców musi być wielkim widowiskiem. Takie jest w stanie stworzyć jedynie telewizja, która posługując się wieloma środkami i narzędziami, tak kształtuje przekaz, że emocje są intensywniejsze i głębsze.
TELEWIZYJNA „PODSTAWÓWKA”
Kilkanaście dni temu w Warszawie spotkali się architekci nowej hali w Łodzi z reprezentującym TV Polsat realizatorem Tomaszem Machnowskim oraz szefem działu techniczno-logistycznego Komitetu Organizacyjnego Mistrzostw Europy 2009, Waldemarem Kobienią. Celem spotkania było dopracowanie szczegółów dotyczących technicznych wymagań telewizji oraz dostosowania ich do przepisów Europejskiej Konfederacji Piłki Siatkowej wobec nowej hali.
Jak się okazuje, technologiczna rewolucja, która w ostatnich latach miała miejsce w mediach elektronicznych, powoduje, że telewizja narzuca organizatorom i gospodarzom aren sportowych coraz wyższe i coraz liczniejsze wymagania.
Tradycyjnie musi znaleźć się miejsce dla wozów transmisyjnych i wozów pomocniczych. Niezmiennie sprawne działanie sprzętu możliwe jest tylko i wyłącznie, jeśli dostarczony zostanie prąd. Coraz większa liczba kamer używanych dla jak najpełniejszego oddania wydarzeń na boisku powoduje, że i coraz więcej miejsc „anektują” kamery. Przecież żaden człowiek na własne oczy nie zobaczy więcej i lepiej niż dziesiątki obiektywów kamer telewizyjnych. Kabiny komentatorskie wymagają określonego miejsca i wyposażenia. Organizatorzy muszą zagwarantować miejsca na studia. Wiele aspektów telewizyjnych trzeba uwzględnić przy budowie hali.
Zależność między telewizją a sportem jest przecież zrozumiała. Przekazanie niepowtarzalnej atmosfery z hali do telewidza, aby telewidz poczuł się tak, jakby tam był, aby również uczestniczył w wielkim widowisku sportowym, jest to możliwe nie tylko dzięki telewizji ale i hali, która umożliwi taki przekaz.
TELEWIZYJNY UNIWERSYTET
Telewizja Polsat jest głównym producentem sygnału telewizyjnego przyszłorocznych mistrzostw Europy. Mistrzostwa Starego Kontynentu Polsat nadawać będzie w technologii lub jak to woli w standardzie High Definition. HD pozwala na uzyskanie obrazu o bardzo wysokiej rozdzielczości, czyli mówiąc wprost o znakomitej jakości. Jeśli dodać, że dotychczasowy sygnał ma parametr 650 linii, to nowe wozy Polsatu nadają w najwyższym ze standardów HD - czyli 1080 linii. Nic jednak za darmo. Aby w pełni skorzystać z dobrodziejstwa nadawania w HD należy zagwarantować doskonałą ekspozycję obrazu, a to możliwe jest przy bardzo mocnym oświetleniu. Współczesne wymogi dotyczące oświetlenia obiektów sportowych są bardzo rygorystyczne. W przepisach zarówno CEV, jak i FIVB jest to jedno z zasadniczych kryteriów dopuszczenia hali do zawodów transmitowanych przez telewizję. Dotychczas większość hal homologowanych do zawodów międzynarodowych miały oświetlenie o natężeniu około 1500 luxów. Nowa hala w Łodzi, by spełnić standardy TV, będzie mieć 3000 luxów. Podobne natężenie będzie mieć po modernizacji katowicki Spodek i bydgoska Łuczniczka.
Naturalnie implikuje to kolejne zmiany w obiekcie. Większy pobór energii wymusza modernizację instalacji elektrycznej obiektów. Przy imprezach międzynarodowych niezbędna staje się klimatyzacja. Jedna zmiana technologiczna powoduje efekt domina. Najważniejszy jest jednak efekt końcowy, czyli komfort dla kibiców w hali i znakomity przekaz dla widzów przed ekranami telewizorów.
Hale w Łodzi, Katowicach, Bydgoszczy, Wrocławiu i TV Polsat taki komfort kibicom i widzom Mistrzostw Europy Kobiet 2009 z pewnością zagwarantują.
Sport wyczynowy żyje w symbiozie z telewizją. Profesjonalizacja sportowych widowisk telewizyjnych jest dziś kanonem, gdyż telewizja i sport wykreowały potężną dziedzinę gospodarczą, a w biznesie nie ma miejsca na amatorstwo.
Beata Piontek
Wszystkie grafiki, zdjęcia, teksty oraz same strony www podlegają ochronie prawnej na mocy ustawy o prawie autorskim.
Używanie ich w jakikolwiek sposób bez uprzedniego, pisemnego zezwolenia jest zabronione i może spowodować pociągnięcie do odpowiedzialności cywilnej i karnej w maksymalnym zakresie dopuszczalnym przez prawo.
Oceń artykuł:
Średnia ocena: 2.09
Artykuły mogą być komentowane tylko i wyłącznie przez zalogowanych użytkowników.
Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.
Jeżeli nie posiadasz konta w naszej Akademii - założ je już dziś.